• Centeo - patron podróżujących czarodziei i kupców. Wprowadził do świata magicznego handel - najpierw za pomocą barteru, później wynalazł pierwszy pieniądz, rozwijając w ten sposób magiczną gospodarkę. Do niego zwracają się czarodzieje z prośbą o bogactwo, opiekę nad dobytkiem czy pomyślność w pracy. Uosobienie płodności, dostatku i sprytu.
Runa: Fehu
• Chalchi - Słońce Wody. Uosobienie wody, żona Tlaloca. Porywcza i nieprzewidywalna, znana wróżbitka. Pomagała czarodziejom pogodzić się ze stratą bliskich osób, pomagała poszkodowanym. Uosobienie płodności i bogactwa, którym obdarowywała. Podobno posiadała dar jasnowidzenia, głównie ze względu na jej wiedzę dotyczącą przyszłości. Rzekomo była także medium, które łączyło się z zaświatami i widziała duchy. Obmywała wodą zmarłych, aby czyści mogli bezpiecznie przejść na drugą stronę.
Runa: Laguz
• Chantico - czarodziejka, uosobnie ognia i ogniska domowego. Była strażniczką wulkanu i ostrzegała przed jego wybuchem, zamieszkając tuż u jego stóp. Z czasem utożsamiana z osobą, która chroniła domostwa oraz rodziny. Głosiła patriotyzm, przywiązanie do własnego mienia oraz płodzenie dzieci, surowo tępiła rozwody i morderstwa. Legenda głosi, że była wężousta, lecz bardzo się tego wstydziła i to ukrywała. Doskonaliła zaklęcia ochronne. Jako pierwsza wyhodowała Mimbulus mimbletonię. Czarodzieje zwracają się do niej, gdy potrzebują ochronić swą rodzinę lub dobytek.
Runa: Odala
• Cipacto i Oxomoco - małżeństwo czarodziei, które wynalazło kalendarz. Byli znanymi wróżbitami i jasnowidzami. To do nich zwracają się czarodzieje po pomyślną wróżbę, ulepszenie lub zabranie im daru jasnowidztwa.
Runa: Raido
• Coyolxa - uosobienie księżyca, królowa inkaskich ziem. Czarodziejka, która zgłębiła jako pierwsza najpotężniejsze zaklęcia, aby chronić swój lud przed atakiem wroga. Swoich poddanych zaś broniła przed zepsuciem moralnym i złymi występkami, nierzadko w dość brutalny sposób. Jawiła się również jako obwieszczenie dobrej nowiny lub przestroga przed pechem. Legenda głosi, że pod koniec jej życia posiadła tak wielką moc, iż nie używała różdżki do rzucania uroków. Czarodzieje często zwracają się do niej o pomoc z dziedziny zaklęć.
Runa: Algiz
• Huehu - jeden z najstarszych czarodziei. Odkrywca ognia, a jednocześnie uosobienie rozpusty. Lubił kłótnie i zwady i sam często siał ziarno niepewności wśród innych. Stworzyciel, ale zarówno oszust - jednak jego występki miały wartość dydaktyczną - uczył w ten sposób czarodziei, aby mieli więcej dystansu do siebie, bowiem życie jest zbyt krótkie, aby przejmować się wszystkim dookoła. Rzekomo był ukrytym wilkołakiem.
Runa: Kenaz
• Ixcuina - podobno wraz z Macuilem byli protoplastami pięknych wil, które omamiały i skazywały na zgubę. Ixculina była uosobieniem piękna, miłości oraz fascynacji seksualnej, którą należy zaspokoić. Prowadziła frywolny tryb życia, lecz bywała również bezwzględna. Często przedstawiana w otoczeniu węży, co pozwala domniemywać, że była również wężousta - swych kochanków skazywała na ukąszenie lub uduszenie przez węże.
Runa: Naudhiz
• Ixtli - czarodziej, który wynalazł hazard. Tajemniczy i dystyngowany, lubiący ryzyko i dobrą zabawę. Podobno był uzależniony od adrenaliny. Z początku był bardzo uznanym uzdrowicielem, ale w wyniku grania i zakładów spadł na samo dno, zostając nędzarzem. Pomimo to wciąż dla wielu jest patronem podejmowanego ryzyka i proszony jest o pomyślność w inwestycjach oraz o szczęście w grze.
Runa: Perdo
• Nana - uosobienie słońca. Podobno był niepoczytalny i pomimo, że był znawcą żywiołów, pewnego dnia postanowił rzucić się w ogień, aby stać się Słońcem. Twierdził, że to dla odkupienia win swych pobratymców. Ci w ramach pokuty mieli chodzić po rozżarzonych węglach, dzień w dzień, przez jeden miesiąc, co roku. Czarodzieje utożsamiający się z ogniem zwracają się do niego o pomoc w zapanowaniu nad tą dzidziną magii.
Runa: Sowelo
• Patecatl - uosobienie medycyny, ratunku. Życzliwy czarodziej, pierwszy uzdrowiciel. Znawca eliksirów i magii leczniczej. Wolontariusz, cechujący się zarówno empatią jak i mądrością. Wielokrotnie testował na sobie działanie różnych specyfików. Co ciekawe, był uzależniony od Oszałamiającego Napoju, który sam opracował i stworzył.
Runa: Mannaz
• Teoya - uosobienie szczęścia, wygranej wojny i zwycięstwa. Była pierwszą kobietą, która została przywódcą starszej wersji aurorów. Mówi się, że nie przegrała żadnej bitwy. Stąd prośby do niej o pomyślność i szczęście w trudach życia, aby dodała sił i wytrwałości.
Runa: Wunjo
• Tlaco - czarodziej, starsza wersja inżyniera. To on zbudował sieć dróg w Południowej Ameryce. Zapalony podróżnik, bardzo oddany swej pracy. Wymyślił wiele zaklęć pomagających w przedzieraniu się przez chaszcze i tworzeniu szlaków transportowych i handlowych. Uosobienie odpowiedzialności i zmian. Pomaga czarodziejom, którzy nie potrafią się przełamać i zmienić swojego życia.
Runa: Ingwaz
• Tlahuiz - uosobienie nieba i Gwiazdy Polarnej. Miał nawyk, że wstawał codziennie wraz ze wzejściem słońca na firmament. Był świetnym sportowcem, szczególnie umiłował sobie rzut włócznią, udając się niekiedy na polowania. Wierzono, że był także najsprawiedliwszym czarodziejem w historii. Podobno był legilimentą i potrafił wyczuć każde kłamstwo, za które surowo karał - najczęściej przez przebicie włócznią, którą zaczarowywał tak, iż ta goniła winnego do samego końca. Patron astronomii.
Runa: Tiwaz
• Tlacliton - samotnik. Czarodziej, który postanowił zamieszkać w latarni, ostrzegając statki przed brzegiem i mielizną. Pomimo, iż mógł użyć eliksiru lub zaklęcia, które co jakiś czas by odnawiał, wolał sam pilnować światła. Utożsamiany z dniem i nocą. Uosobienie nadziei i siły, która rozgromi mrok. Dla wielu był wzorem do naśladowania jako ten, który porzuca własne szczęście dla dobra ogółu, aby światło nigdy nie przestało świecić. Gdy czarodzieje tracą nadzieję, wzywają Tlaclitona na pomoc.
Runa: Dagaz
• Tlaloc - Słońce Ognia, mistrz żywiołów, szczególnie wody. Był łaskawym i hojnym czarodziejem obdarzającym biednych wszystkim, co miał. Wynalazł zaklęcie, dzięki któremu udawało się oczyścić brudną wodę z sadzawek i pić ją bez konsekwencji, a także podlewać nią rośliny, by szybciej rosły. Uosobienie urodzaju, życzliwości i gościnności.
Runa: Gebo
• Toci - wraz z Patecatlem uosobienie medycyny i lecznictwa. Pod wpływem inspiracji swego męża wynalazła kąpiele, które odejmowały trosk i chorób. Niestety, nie wiadomo dziś, gdzie te uzdrowiska się znajdowały. Wspomagała także porody, pomagała przy poronieniach i martwych dzieciach. Jest uważana za pramatkę, pierwotną siłę, którą ofiarowuje potrzebującym czarodziejom. Pomimo to uważana za oschłą, pełną tajemnic i nieprzystępną kobietę. Podobno kazała sobie płacić nawet biednym.
Runa: Isa
• Xochi - czarodziejka, która była żoną Tlaloca, lecz ostatecznie została wybranką Metzliego. Była jego przeciwieństwem - łagodną, rozrywkową kobietą, uosobieniem miłości i pokoju na świecie, o który zresztą zażarcie walczyła. Uwielbiała zabawy oraz tańce, w których brała udział z Macuilem. Ozdobiona kwiatami dyptamu, na głowie miała wianek z fruwokwiatów, które w momencie zagrożenia oplatały ją swymi grubymi korzeniami. To do niej zwracają się czarodzieje pragnący spokoju czy też... szczęścia w miłości.
Runa: Berkanan
• Xolotl - czarodziej, uosobienie bliźniąt, dwoistej natury, tuż obok Metzli'ego, jednakże to brat bliźniaczy Ehecatla. Był animagiem i zamieniał się w psidwaka. Alergicznie podchodził do osób niemagicznych. Lubił ciemność, nienawidził zaś dzieci. Prawdopodobnie nawet kilkoro zamordował pod osłoną nocy. Zawsze szczerze nienawidził swojego brata, jednak nigdy nie powstał przeciwko niemu. Jest patronem inkaskich gier i sportów i to do niego zgłaszają się czarodzieje chcący osiagnąć w tych dziedzinach zwycięstwo.
Runa: Ehwaz