Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

Share
 

 przedmioty i artefakty

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

Che Roslavets
Admin
Che Roslavets
Uruz
Rok studiów : III
Wiek : 30
Skąd : Buenos Aires
Czystość krwi : 100%
Partner : dzida
Orientacja : Hetero
Zajęcie : zajmuję się hipogryfami
Inne : starosta Uruz, zawodnik Czarnych Chimer
Liczba postów : 367
Penary : 155
przedmioty i artefakty N6kVAeq

przedmioty i artefakty Empty
PisanieTemat: przedmioty i artefakty   przedmioty i artefakty Icon_minitimeNie 28 Wrz - 23:12


Przedmioty powszechne




• Aparat fotograficzny - mugole posiadają najprzeróżniejsze aparaty, najnowocześniejsze są oparte o cyfrową technologię. Czarodziejski aparat jest z lampą błyskową i przez dolną szczelinę wysuwa się zrobione zdjęcie. Zdjęcia te, a raczej to, co przedstawiają, są ruchome.

• Bezoar - kulisty twór powstający w żołądkach przeżuwaczy (m.in. lamy i kozy bezoarowej) przez nagromadzenie niestrawionych resztek pokarmu oraz włókien roślinnych i włosów, zwłaszcza zlizywanych przez zwierzę podczas linienia. Bezoar zwykle ma wielkość orzecha. Chroni przed większością czarodziejskich trucizn i używa się go w eliksirach.

• Brudzące mydło - mydło, które barwi skórę po jego użyciu.

• Czarodziejska taśma — taśma klejąca używana w świecie czarodziejów do naprawy magicznych obiektów.

• Glob księżyca — przedmiot potrzebny do nauki astronomii w Paracas. Jest on używany do badań związanych z aktywnością Księżyca.

• Gramofon - przedmiot, który w magicznym świecie odtwarza muzykę. Jest to skrzynka, na którą wkłada się płytę winylową, a igła sama wczytuje muzykę, która wydobywa się przez tubę. Istenieją różne rodzaje gramofonów - zwykłe, wersje podróżne, samowybierające muzykę oraz odtwarzające melodię dostosowaną do nastroju osoby słuchającej. Ostatnio czarodziejscy naukowcy pracują także nad wersją kieszonkową dla młodzieży.

• Gwizdek - przedmiot, który wydaje wysokie dźwięki, kiedy się w niego dmuchnie.

• Kafel - piłka używana w rozgrywkach quidditcha.

• Kalendarz - przedmiot wynaleziony przez Cipacto i Oxomoco. Jest to kalendarz, który sam powiadamia o zapisanych w danym dniu spotkaniach czy świętach. W wersji wiszącej podświetla tusz na czerwono, aby żaden czarodziej nie przegapił dzisiejszej daty. W wersji książkowej niecierpliwie się wierci, a na okładce mryga czerwona kropka - to wszystko dopóki właściciel nie zajrzy pod dzisiejszą datę.

• Karty z Czekoladowych Żab — talia kart, na której znajdują się zasłużeni, wspaniali czarodzieje i czarodziejki. Karty są sprzedawane z Czekoladowymi Żabami. Łącznie istnieje 101 kart.

• Klucze Chantico - klucze, które posiadają swojego właściciela i za nic w świecie nie otworzą drzwi, do których pasują, jeśli nie znajdują się w ręku odpowiedniego czarodzieja.

• Kociołek — magiczne naczynie do warzenia eliksirów. Żeby uwarzyć eliksir trzeba było wrzucić do kociołka składniki, postawić na wolnym ogniu oraz mieszać według instrukcji. Można było zahaczyć kociołek na żelaznym uchwycie. Rodzaje kociołków:
1. Kociołek cynowy
2. Kociołek srebrny
3. Kociołek miedziany
4. Kociołek złoty
5. Kociołek mosiężny
6. Kociołek składany
7. Kociołek samomieszalny

Kociołki miały różne rozmiary. Kociołki miały nawet określoną grubość. Niektóre kociołki z importu były bardzo cienkie. Przecieka trzy procent kupionych kociołków rocznie.

• Kryształowa Kula — obiekt magiczny pozwalający widzieć przyszłość. Jest stosowany przez jasnowidzów.

• Kufer - skrzynka, najczęściej wykonana z drewna i prostokątna, o różnych rozmiarach, służąca do przechowywania swoich rzeczy.

• Lakier do paznokci - magiczny lakier, który sam maluje paznokcie, wedle opisu na opakowaniu. Jeśli uwzględnia jakiś wzór, będzie się on poruszał na paznokciach.

• Lakier do włosów - magiczny lakier, który zapewni niezniszczalną sztywność włosów przez kilka godzin. W wersji "Perezoso" sam ułoży fryzurę i ją utrwali.

• Lunaskop — drewniany przyrząd do badania faz księżyca oraz ułatwiania wykresów z tym związanych.

• Łajnobomba — magiczna, śmierdząca zabawka do robienia głupich dowcipów.

• Łapacz snów - przedmiot stworzony przez magicznych Indian zamieszkujących tereny Ameryki Południowej. Wyłapuje wszelakie koszmary.

• Magiczne perfumy - specjalne perfumy, które potrafią unosić się w powietrzu w zależności od wersji od kilku godzin do nawet kilku miesięcy!

• Maska Lage - maska z piór Lage, która ubierana jest przez czarodziei podczas Sylwestra i Nowego Roku.

• Omnikulary — magiczna lornetka, która pozwala spowolnić każdą akcję, powtórzyć ją, przyspieszyć. Omnikulary miały jedną wadę podstawową wadę - kiedy kibic ogląda powtórkę jakiegoś pięknego manewru, może umknąć mu to co dzieje się aktualnie na boisku.

• Pałka - pałka, która w świecie magicznym służy do odbijania tłuczków w grze quidditch.

• Parasol - przedmiot, który chroni przed deszczem. Magiczna wersja wykonana jest ze specjalnego materiału, który odbija krople, a gdy znajdzie się w miejscu, gdzie nie pada - automatycznie się wysusza. Jeśli się rzuci na niego specjalną wersję zaklęcia lewitującego, nie trzeba go trzymać w ręku.

• Pierdząca poduszka - poduszka, która wywołuje pierdzenie, kiedy ktoś na niej usiądzie. Prawdziwe pierdzenie!

• Pilobezoary - inaczej kocie wypluwki. Są one kulkami sierści, tworzącymi się w przewodzie pokarmowym kota domowego i powodującymi zakłaczenie.

• Pióro — obowiązkowy asortyment każdego czarodzieja używany do pisania. Do pisania potrzebny jest oczywiście kałamarz, a w nim atrament. Oprócz klasycznego pióra istnieje również pióro samopiszące oraz samosprawdzające błędy - zakazane na egzaminach.

• Pióropusz - ozdoba na głowę wykonana z piór.

• Portret czarodziejów — obrazy czarodziejów, które ruszają się i mogą rozmawiać z ludźmi aktualnie żyjącymi oraz ludźmi umieszczonymi na innych portretach. Ludzie z portretów dodatkowo mogą się poruszać między portretami, które znajdują się w pobliżu i innymi egzemplarzami swoich portretów, niezależnie od tego, czy znajdują się w pobliżu, czy np. w domu oddalonym o kilka kilometrów. Stopień, w jakim namalowany czarodziej czy czarownica jest w stanie wchodzić w konwersację jest uzależniony od mocy malarza, ale także od czarodziejskich umiejętności samego sportretowanego. Jednak nawet najbardziej utalentowany czarodziej nie będzie zdolny do głębokich dyskusji za pomocą swojego portretu.

• Propeller żądlibąkowy — małe skrzydełka, które służą do wzbudzania wzniosłego stanu umysłu.

• Proszek na bekanie — prawdopodobnie powoduje bekanie.

• Proszek na kichanie - wystarczy dodać do jakiegoś napoju, by osoba, która się go napije, zaczęła kichać!

• Przypominajka – mała, szklana kula. Kiedy jej kolor zmienia się na czerwony oznacza to, że o czymś się zapomniało. Niestety, przedmiot ten nie informuje użytkownika, o czym zapomniał. Zakazane jest używanie ich na egzaminach.

• Próbniki tożsamości — złote pręty, które sprawdzają tożsamość wchodzących w dane miejsce osób.

• Pudernica Ixcuiny - pudernica, której puder rozprowadzony delikatnie na twarzy stworzy idealny do stroju i okazji makijaż.

• Ręka Chalchi — wyschnięta ręka, która świeci tylko temu kto ją trzyma. Aby ją uruchomić, należy w nią wetknąć świecę.

• Rękawice ze smoczej skóry — rękawice ochronne produkowane ze smoczej skóry. Są cenione ze względu na wytrzymałość. Chronią ręce między innymi przed trującymi substancjami i oparzeniami.

• Samokurczące się klucze — klucze autorstwa czarodziejów, którzy chcą zażartować sobie z mugoli. Zaczarowany w ten sposób klucz kurczy się, aż prawie całkowicie znika, przez co mugole są pewni, że taki klucz zgubili.

• Składnik standardowy — mieszanka ziół i przypraw o magicznych właściwościach. Niezbędny do uwarzenia wielu eliksirów i wywarów, między innymi eliksiru zapomnienia.

• Sproszkowane pazury smoka — magiczny środek pobudzający mózg. Popularne tuż obok Guaranowego Kopa przed egzaminami.

• Srebrna tabakiera — pojemnik przeznaczony do przechowywania tabaki.

• Swędzący proszek - szary proszek, który po kontakcie ze skórą wywołuje swędzenie.

• Szklana fiolka — przedmiot używany do przechowywania różnego rodzaju mikstur. Można je wykorzystać, aby schować wspomnienia.

• Teleskop — przyrząd potrzebny do nauki astronomii. Używają go także astronomowie. Teleskopy są częściowo magiczne, ponieważ dosięgają dalej w kosmos niż teleskopy mugolskie.

• Tłuczek - okrągła, ciężka piłka, którą odbijają pałkarze podczas meczu quidditcha, aby uderzyć przeciwnika.

• Wybuchowa popielniczka - popielniczka, która "wybucha" po umieszczeniu w niej popiołu/papierosa. Na szczęście kończy się na strzelaniu i płomieniu, który można ugasić wodą.

• Wygaszacz — urządzenie powodujące zgaszenie różnych źródeł światła w pobliżu.

• Wyjec — szczególny rodzaj listu, który wykrzykuje zawartą w nim treść. Jeśli nie otworzy się go niezwłocznie, wybucha i wykrzykuje zawartość głośniej. Wyjce można rozpoznać po szkarłatnym kolorze koperty i lekko dymiących rogach.

• Wykres gwiazd — przedmiot potrzebny na lekcje astronomii. Jest on wykorzystywany przez studentów do śledzenia pozycji i ruchu gwiazd.

• Zapalniczka Nany - napełniana płonącym eliksirem zapalniczka jest znacznie wygodniejszym rozwiązaniem niż noszenie ze sobą różdżki.

• Zębate frisbee — wyposażone w zęby frisbee.

• Złoty znicz - mała, złota piłeczka ze skrzydłami. Używa się jej w meczach quidditcha. Lata bardzo szybko i trudno ją złapać, co jest zadaniem szukającego drużyny.


Ostatnio zmieniony przez Admin dnia Sob 25 Paź - 18:53, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Go down
https://paracass.forumpolish.com

Che Roslavets
Admin
Che Roslavets
Uruz
Rok studiów : III
Wiek : 30
Skąd : Buenos Aires
Czystość krwi : 100%
Partner : dzida
Orientacja : Hetero
Zajęcie : zajmuję się hipogryfami
Inne : starosta Uruz, zawodnik Czarnych Chimer
Liczba postów : 367
Penary : 155
przedmioty i artefakty N6kVAeq

przedmioty i artefakty Empty
PisanieTemat: Re: przedmioty i artefakty   przedmioty i artefakty Icon_minitimePon 29 Wrz - 0:16


Przedmioty trudnodostępne




• Alfombra voladora — rodzaj latającego dywanu, środek transportu czarodziejów. Co jakiś czas odrastają mu włoski i trzeba go strzyc.

• Bahanocyd (zagraniczne) - substancja, która zabija Bahanki.

• Czara Ognia — magiczny przedmiot, za pomocą którego wybierano uczestników magicznych turniejów. Wszyscy chętni do udziału w turnieju musieli napisać na kartce swoje imię i nazwisko oraz nazwę szkoły, z której pochodzili i wrzucić ją do Czary, wypełnionej niebiesko−białymi płomieniami. Gdy ktoś zgłosił swoją kandydaturę, tryskały iskry, a płomienie zabarwiały się na czerwono. Podobnie było, gdy Czara dokonywała wyboru trójki reprezentantów − ogień stawał się czerwony, a z naczynia wypadała kartka z nazwiskiem wybranego. Po dokonaniu wyboru Czara gasła, a płomienie nie pojawiały się w niej aż do następnego turnieju. Czara została zrobiona z drewna. Była duża i nieco topornie wyciosana, wyglądała przy tym na bardzo starą. Przechowywało się ją w sporej drewnianej skrzyni inkrustowanej kamieniami szlachetnymi.  


• Fałszoskop —  jest rodzajem wykrywacza czarnych charakterów. Przedmiot wygląda jak szklany bączek dla dzieci. Położony sam ustawia się pionowo na spiczastym końcu. Kręci się, świeci oraz gwiżdże, jak tylko w jego pobliżu pojawi sie ktoś nieuczciwy lub niegodny zaufania.

• Gałązka Ognia Gubraitchian — gałązka wiecznego ognia. Jest to gałązka o nieznanym wyglądzie, która prawdopodobnie ciągle płonie.


• Gwizdek Zwierząt - gwizdek, który wydaje niesłyszalne dla człowieka dźwięki, lecz słyszalne dla zwierząt, które mogą się pojawić w miejscu sygnału.


• Kamień księżycowy — kamień o czarodziejskich mocach, jako sproszkowany składnik Eliksiru Spokoju oraz do eliksirów miłości. Jest biały.

• Księga Ehecatla - starodawna księga, która pomimo swych znacznych gabarytów, jest bardzo (wręcz zaskakująco) lekka. Okładka została wykonana z wężowego ciała Żmijoptaka; na niej wytłoczony jest symbol wiatru. Księga ta zawiera wszystkie tajemnice świata magii, od zaklęć, przez eliksiry, aż po informacje, o których zwykły śmiertelnik może nie wiedzieć.

• Księga Macuila - to nic innego, jak książka kucharska zawierająca wszystkie przepyszne przepisy Macuila. Legenda głosi, że jeszcze nie znalazła się osoba, która robiąc danie zgodnie z przepisem, zepsuła w nim cokolwiek! Potrawy podobno zawsze wychodzą wybornie.


• Mapa Runiczna - odpowiednik Mapy Huncwotów. Ukazuje wszystkie szczegóły Paracas, włączając w to mieszkańców przy zamku, tajne przejścia i hasła, jakie trzeba wypowiedzieć, żeby przez nie przejść. Obejmuje także część terenów przyległych do zamku.  Ten przedmiot pozwala śledzić kroki wszystkich osób obecnych na terenie szkoły. Każdy bowiem stanowi na niej niewielką kropkę opatrzoną imieniem i nazwiskiem. Na pierwszy rzut oka to wielki, bardzo zniszczony i zupełnie niezapisany arkusz pergaminu. Aby mapa ukazała się, należy dotknąć ją różdżka i wypowiedzieć słowa: „Przysięgam uroczyście, że knuję coś niedobrego”. Po tym na pergaminie zaczynają pojawiać się czarne linie, łączące się, krzyżujące, zbierające wachlarzowato w każdym rogu. Po użyciu mapę należy zapieczętować zaklęciem, bo inaczej każdy mógłby z niej skorzystać. W tym celu wystarczy jedynie stuknąć w nią różdżką i powiedzieć: „Koniec psot”, a wszystko z niej zniknie.


• Modele smoków — zaczarowane figurki przedstawiające miniatury prawdziwych smoków. Były ruchome i bardzo realistyczne.

• Myślodsiewnia — magiczne narzędzie służące do przechowywania oraz przeglądania wspomnień, a także sortowania i badania myśli oraz pomysłów. Myślodsiewnie są bardzo rzadkie, co jest spowodowane ich wielką magiczną mocą i możliwościami. Są chronione potężnymi i złożonymi urokami. Myślodsiewnie są szerokimi i płytkimi naczyniami stworzonymi z metalu lub kamienia. Często zdobione i wykładane są drogimi kamieniami. Na ich ścianach zazwyczaj widnieją runy. Naczynia najczęściej wypełnione są myślami i wspomnieniami, które występują w srebrno-białym kolorze. Wtedy emanują one srebrzystą poświatą. Istnieje zaklęcie, dzięki któremu można wyciągnąć wspomnienie z umysłu. Czarodziej przykłada wtedy swoją różdżkę powyżej skroni. Na jej końcu pojawia się wspomnienie w postaci srebrnoszarej nici, przypominającej gaz (człowiek zdolny jest oddać wspomnienie także w inny sposób, wycieka ono wtedy z jego ust, uszu i oczu, jednak nie wiadomo na jakiej zasadzie się to dzieje). Można je w takiej postaci umieścić w naczyniu (buteleczcę, fiolce) lub bezpośrednio w Myślodsiewni. Wspomnienia analogicznie można usunąć z Myślodsiewni i umieścić ponownie w głowie. Aby móc dostać się do swoich wspomnień, powierzchnia substancji unoszącej się w Myślodsiewni musi zostać naruszona. Naczynie wsysa wtedy czarodzieja, który ją dotknął. Myślodsiewnia jest zaczarowana, aby dało się ponownie przeżyć dane wspomnienie. Każdy detal przechowywany w podświadomości właściciela retrospekcji jest dokładnie odwzorowywany. Dzięki temu we wspomnieniu można dostrzec dotąd niezauważone rzeczy, momenty. Człowiek w Myślodsiewni jest jedynie obserwatorem, nie ma możliwości ingerowania w przeszłość. Choć jego ciało nie jest przezroczyste, przenikają przez niego obiekty i osoby ze wspomnienia, a on sam pozostaje niezauważony. W Myślodsiewni jest możliwa jedynie interakcja między dwoma czarodziejami oglądającymi wspomnienie. Zdolność badania i sortowania myśli i pomysłów jest bardzo trudną umiejętnością. Myślodsiewni używają jedynie najbardziej zaawansowani czarodzieje i czarownice, ponieważ większość społeczności boi się tego narzędzia. Z reguły nie używają jej osoby, które wstydzą się swojej przeszłości lub nie chcą jej wystawiać na potencjalne zagrożenie. Niewygodna lub niebezpieczna może być sytuacja, gdy ktoś włamie się do cudzej Myślodsiewni. Po śmierci właściciela, Myślodsiewnia tradycyjnie jest chowana z nim w grobie, ponieważ jest uważana za bardzo osobisty przedmiot.

• Okulary widoczności — magiczne okulary pozwalające widzieć przez Zaklęcie Niewidzialności.

• Peleryna-niewidka — magiczny płaszcz, umożliwiający znikanie osoby, która się nią okryje. Peleryny-niewidki tkane są z sierści demimoza, magicznego stworzenia, które potrafi stawać się niewidzialnym; mogą również być zwykłymi płaszczami, nasyconymi zaklęciami zwodzącymi lub oślepiającymi. Wraz z upływem czasu takie peleryny-niewidki tracą swoje cudowne właściwości. Jest srebrna, zwiewna i lekka jak powietrze oraz dość duża. Peleryna-Niewidka nie traci z wiekiem swych właściwości, nie mętnieje i nie płowieje; tego, kto ją nosi, czyni całkowicie niewidzialnym, „Dając mu stałe i nieprzenikalne ukrycie, bez względu na to, jakie zaklęcia się na nią rzuci”. Nie działa na dementorów i prawdopodobnie na koty.

• Peruwiański Proszek Natychmiastowej Ciemności — proszek, który powoduje nieprzeniknioną ciemność, która daje czas, np. na ucieczkę przed wrogami.


• Pióro przyjęcia — magiczne pióro, które było umiejscowione Feitiçaria. Pióro przyjęcia zapisywało w Księdze dopuszczenia nazwiska wszystkich nowo narodzonych czarodziejów, do których w wieku jedenastu lat przyjdą listy z Feitiçarii. Nie wiadomo jakich zaklęć użyto do tworzenia tego przedmiotu. Pióro pochodzi od lelka wróżebnika, tkwi ono w srebrnym kałamarzu. Wydaje się, że pióro może pisać nawet jeśli nie jest zamoczone wcześniej w tuszu. Chociaż niektórzy czarodzieje mogą znać tajemnicę pióra, nie zdradzają jej. Wyjawienie tajemnice doprowadzi do konieczności żmudnego wyjaśniania wściekłym rodzicom, czemu ich dziecko nie zostało przyjęte do szkoły. Pióro rejestruje każdy, nawet bardzo mały przebłysk magicznej mocy, którą włada dziecko. Jednak, jeśli pióro chciałoby zapisać imię i nazwisko przyszłego ucznia, do którego mocy nie ma stuprocentowej pewności księga zamknie się. System ten ma zapewnić, że żaden charłak nigdy nie dostąpi nauki w Feitiçarii (czasami w młodości charłaki mogą emitować słabą mocą od swoich rodziców).
Identyczne pióro zapisuje osoby przyjęte do Paracas.


• Smocze jajo — jajo, z którego wykluwa się smok. Aby stworzenie się wykluło należy utrzymywał jajo w cieple; robi to matka swoim oddechem, ale dobry jest do tego także kominek.

• Strój Camaxa - przypominające narzutę odzienie, które w całości wykonane jest z łusek ramory. Odbija sporą część uroków.


• Woreczek ze skóry wsiąkiewki — sakiewka, do której dostęp ma tylko właściciel za sprawą skóry, z jakiej jest wykonana.


• Zmieniacz Czasu — potężne urządzenie magiczne pozwalające cofać się w czasie. Zmieniacz czasu pozwala na cofnięcie się do maximum pięciu godzin. W innym przypadku powodowało to katastrofalne szkody.


• Złote Jajo - magiczne jajo, które pozwala na ukrycie w sobie wiadomości lub zagadki.

• Zwierciadło Ain Eingarp — ogromne i piękne zwierciadło o niezwykłych magicznych właściwościach. Pokazuje najgłębsze, najbardziej utęsknione pragnienia naszego serca. Tylko najszczęśliwszy człowiek na świecie mógłby używać go jak zwykłego lustra, to znaczy, że mógłby patrzeć w nie i widzieć swoje normalne odbicie. To lustro nie dostarcza jednak, ani wiedzy, ani prawdy. Ludzie tracą przed nim czas, oczarowani tym, co widzą. Czasami nawet popadają w szaleństwo, nie wiedząc, czy to, co widzą w zwierciadle, jest prawdziwe lub choćby możliwe.


• Zwierciadło wymiarowe - zwierciadło, które pozwala przejść czarodziejowi przez jego taflę i znaleźć się w innym, określonym przez rzucone nań zaklęcie, miejscu.
Powrót do góry Go down
https://paracass.forumpolish.com

Che Roslavets
Admin
Che Roslavets
Uruz
Rok studiów : III
Wiek : 30
Skąd : Buenos Aires
Czystość krwi : 100%
Partner : dzida
Orientacja : Hetero
Zajęcie : zajmuję się hipogryfami
Inne : starosta Uruz, zawodnik Czarnych Chimer
Liczba postów : 367
Penary : 155
przedmioty i artefakty N6kVAeq

przedmioty i artefakty Empty
PisanieTemat: Re: przedmioty i artefakty   przedmioty i artefakty Icon_minitimeSob 25 Paź - 18:49


Przedmioty czarnomagiczne




• Horkruks — przedmiot, w którym ktoś ukrył cząstkę własnej duszy. Cząstkę tę można powierzyć także innej istocie żywej, chociaż nie jest to zbyt rozsądne. Jeśli jednak ciało zostanie zaatakowane lub nawet zniszczone, nie można umrzeć, ponieważ część duszy pozostaje na ziemi, nieuszkodzona. Rozczepienie to akt gwałtu, jest to sprzeczne z naturą. Dokonuje się tego poprzez morderstwo, które rozdziera duszę. Czarodziej, który zamierza stworzyć horkruksa, wykorzystuje to rozdarcie do swoich celów: zamyka oddartą część odpowiednim zaklęciem. W związku z tym, horkruks jest całkowitym przeciwieństwem istoty ludzkiej, ponieważ ukryta w nim cząstka duszy jest zależna od swojego magicznego ciała. Nie może bez niego istnieć. Jednak, kiedy magiczny pojemnik nie jest naruszony, ukryta w nim cząstka duszy może wniknąć w kogoś, kto się do niego za bardzo zbliży emocjonalnie. Do zniszczenia horkruksa jest potrzebna bardzo silnie niszcząca substancja, po której użyciu horkruks nie jest w stanie się naprawić (np. jad bazyliszka lub szatańska pożoga). Na poskładanie swojej duszy od nowa jest tylko jeden sposób: trzeba dogłębnie odczuć, co się zrobiło (skrucha). Niestety ból, jaki to sprawia, może człowieka zniszczyć. Dusza człowieka to materia niepodzielna – aby ją rozbić, trzeba dokonać najgorszego możliwego czynu, czyli popełnić morderstwo (najczęściej za pomocą zaklęcia Avada Kedavra), a później wypowiedzieć specjalne zaklęcie, a brzmi ono tak - Prope Separatum. Jego dusza zostaje podzielona na części.


• Krwawe pióro — czarnomagiczny przedmiot tortur. To rodzaj pióra, które nie wymaga atramentu, jako że pisze się nim za pomocą krwi osoby używającej go. Wszystko co użytkownik napisze, zostaje wyryte na wierzchu jego dłoni. Rany goją się stosunkowo szybko, pozostają po nich zaczerwienienia przez pewien czas, jednak otwierają się, gdy dana osoba ponownie użyje pióra. Ciągłe korzystanie z niego skutkuje powstawaniem blizn. Pióro jest czarne, długie, cienkie i bardzo ostre.


• Księga Metzli'ego - czarnomagiczna księga, która zawiera wszystkie poznane (i niepoznane) zaklęcia, eliksiry oraz przedmioty jednoznacznie powiązane z mroczną stroną świata magicznego. Plotkuje się również, iż w księdze tej znajduje się również "przepis" na nieśmiertelność...


• Lalka Voodoo - lalka, do której jeśli przyczepi się magicznie kawałek swojej ofiary (włos, ząb, kawałek paznokcia itp.), można nią sterować. Po wbiciu szpilki w daną część ciała lalki, ofiara zacznie odczuwać ból i pojawi się w tym miejscu rana.


• Metamorfamulety — medale, które zawieszone na szyi, miały zmienić wygląd noszącego czarodzieja. W rzeczywistości zmieniały jedynie kolor skóry (na pomarańczowy). Efektem ubocznym noszenia amuletu było także występowanie długich niczym macki kurzajek.


• Pióro rażące prądem - pióro, które po dotknięciu razi magicznym prądem. Wystarczy chwycić je w szmatkę, aby się przed tym uchronić.


• Szafka Zniknięć — magiczny obiekt; w świecie czarodziejów pomiędzy dwoma takimi szafkami istniało przejście, które umożliwiało m.in. przenoszenie przedmiotów pomiędzy siostrzanymi meblami. Szafki odbijały prawie wszystkie zaklęcia.


• Zwierciadło płomieni - lustro ukazujące osobę przeglądającą się w nim jak płonie żywcem.
Powrót do góry Go down
https://paracass.forumpolish.com

Che Roslavets
Admin
Che Roslavets
Uruz
Rok studiów : III
Wiek : 30
Skąd : Buenos Aires
Czystość krwi : 100%
Partner : dzida
Orientacja : Hetero
Zajęcie : zajmuję się hipogryfami
Inne : starosta Uruz, zawodnik Czarnych Chimer
Liczba postów : 367
Penary : 155
przedmioty i artefakty N6kVAeq

przedmioty i artefakty Empty
PisanieTemat: Re: przedmioty i artefakty   przedmioty i artefakty Icon_minitimeSob 25 Paź - 18:52


Artefakty




• Amulet Mixcoa - okrągły amulet ze złotą strzałą. Gdy się go dotknie, można sterować wszystkimi zwierzętami.

• Bransoletka Xochi - bransoletka z dyptamu, który nigdy nie więdnie. Osoba, której się ją podaruje i która ją założy, zakochuje się w uprzednim właścicielu. Miłość trwa dopóki nosi ten artefakt.

• Broszka Życia i Śmierci - cynowa broszka z czarno-białym kamieniem na środku. Podobno biała część zrobiona jest z kamienia księżycowego, zaś czarna z peruwiańskiego proszku natychmiastowej ciemności. Jeżeli przyczepi się ją do osoby żywej, uleci z niej życie, które zamknie się w tym kamieniu. Zaś gdy taką broszkę przypnie się osobie zmarłej, odzyska ona życie. Najpotężniejszy artefakt.

• Chusta Zapomnienia - z pozoru zwyczajna, lniana chustka. Ma jednak wielką moc - osoba, której twarz zostanie nią przetarta, zapomina dosłownie o wszystkim. Tak jakby dopiero się narodziła.

• Fiolka Patecatla - mała, szklana fiolka. Eliksir, który się do niej wleje, nigdy się nie kończy - pod warunkiem, że się nie przepłucze naczynia po zużyciu mikstury.

• Gwiazda Tlahuiza - gwiazda, która, gdy trzymana w dłoni, blokuje myśli osób, chcących się dostać do głowy czarodzieja posiadającego ten artefakt. Co więcej, on sam może wedrzeć się do umysłu wybranej osoby - musi jednak patrzeć jej w oczy i powiedzieć "legilimens". Potężny artefakt.

• Kaduceusz Centeo - drewniana laska z wyżłobionym motywem kukurydzy. Po stuknięciu nią w jakiś przedmiot zamienia go w złoto.

• Kalendarz Wróżbitów - stary kalendarz, który sam zaznacza ważne wydarzenia w życiu czarodzieja, który jest w jego posiadaniu. Co więcej, zaznacza rzeczy, które dopiero mają się wydarzyć... wraz z opisem. I bynajmniej nie chodzi tu o sytuacje typu urodziny.

• Kielich Wstydu - złoty kielich. Każdy, kto z niego wypije, poczuje wstyd za swe występki i zapragnie zmienić swoje życie. Nawet, jeśli jest największym zbrodniarzem. Jest to trwała zmiana, co czyni go potężnym artefaktem.

• Kompas Tlaco - kompas, który pokazuje kierunek, gdzie znajduje się najbardziej pożądana przez czarodzieja rzecz/miejsce/osoba.

• Korona Chantico - złota korona wysadzana rubinami. Noszenie jej zapewnia szczęście każdemu członkowi rodziny, a także... zwiększa płodność osoby z koroną.

• Kula Chalchi - specjalna, kryształowa kula, która pozwala na wywołanie dowolnego ducha i kontakt z nim.

• Kwinkunks Ehecatla - srebrna moneta. Noszona przy sobie pozwala przemieniać się w żmijoptaka na kilka godzin.

• Lalka Zniewolenia - lalka szmaciana. Gdy przyklei się do niej włos jakiejś osoby, bez trudu można ją torturować. Wbijając igłę w ciało lalki, ból odczuwa osoba, do której należy włos.

• Lampa Tlaclitona - lampa, która zmienia barwę światła. W zależności od aktualnego koloru zmienia nastrój osób przebywających w jej pobliżu.

• Lira Macuila - instrument muzyczny, z którego każdy, nawet amator, potrafi wydobyć niesamowite dźwięki. Osoby, które słyszą wygrywaną muzykę, są zahipnotyzowane przez godzinę.

• Magiczny łuk i kołczan Mixcoa - w kołczanie tym strzały uzupełniają się same. W zależności od użytego eliksiru, w którym zamoczy się grot, ubodzenie nimi/ich otarcie się ma różne skutki. Np. groty potraktowane amortencją spowodują zakochanie się danej osoby w łuczniku.

• Maska Tlaloca - maska z pierścieniami wokół oczu i kłami. Gdy się w niej płacze, sprowadza ulewę, która będzie trwała dopóki płacz nie ustanie.

• Tarcza Teoy'i - wykonana z miedzi tarcza jest bardzo twarda. Odbija wszelakie uroki, a te dopadają osobę, która je rzuciła.

• Naszyjnik Huehu - czarny rzemyk z kłami kojotów i wilków. Zasiewa niepewność, strach oraz poczucie zagrożenia u wybranej przez noszącego osoby. Ofiara staje się wtedy agresywna i skora do kłótni oraz bójek.

• Pierścień Chalchi - srebrny pierścień, na którym znajduje się symbol wody. Pomaga okiełznać ten żywioł, np. poprzez wywołanie sztormu. Gdy czarodziej go używa, symbol świeci na kolor niebieski.

• Pierścień Ehecatla - srebrny pierścień, na którym znajduje się symbol wiatru. Pomaga okiełznać ten żywioł, np. poprzez wywołanie wiatru. Gdy czarodziej go używa, symbol świeci na kolor błękitny.

• Pierścień Metzli'ego - srebrny pierścień, na którym znajduje się symbol ziemi. Pomaga okiełznać ten żywioł, np. poprzez wywołanie trzęsienia ziemi. Gdy czarodziej go używa, symbol świeci na kolor zielony.

• Pierścień Tlaloca - srebrny pierścień, na którym znajduje się symbol ognia. Pomaga okiełznać ten żywioł, np. poprzez wywołanie pożaru. Gdy czarodziej go używa, symbol świeci na kolor czerwony.

• Pióropusz Xochi - z piór kwezala herbowego, przeplatany kwiatami. W chwilach zagrożenia nosząca go osoba zostaje opleciona przez twarde korzenie, które odbijają zaklęcia.

• Pochodnia Nany - drewniana pochodnia, która nigdy nie gaśnie, nawet pod wpływem wody czy zaklęcia. Trzymana w ręku dodaje odwagi, zaś zostawiona w pomieszczeniu oczyszcza je ze złej energii.

• Różdżka Coyolxy - łuska Xarteca, drewno z bananowca, 14 cali, dość giętka. Niezwykła rożdżka, która zapewnia powodzenie każdego zaklęcia, a nawet wzmocnienia magicznej mocy. Potężny artefakt. Gdy jest w pobliżu, pozwala nawet na rzucanie zaklęć bez konieczności trzymania jej w ręku.

• Runy Przeznaczenia - porozrzucane po okolicy runy, gdzie każda ma inne działanie. Są potężnymi artefaktami, a ten, kto zbierze je wszystkie, zyskuje nieśmiertelność.

• Sandały Obieżyświata - sandały, dzięki którym można unosić się w powietrzu. Można dolecieć na nich do któregokolwiek miejsca na świecie.

• Sztylet Xolotla - sztylet, który zadaje nigdy niegojące się rany. Nie pomagają na nie żadne zaklęcia czy eliksiry.

• Talerz Macuila - gdy chwyci się go dwoma rękami, materializuję potrawę o jakiej się pomyśli.

• Talizman Metzli'ego - okrągły talizman z wizerunkiem bliźniąt. Potężny, czarnomagiczny artefakt zadający rany wybranej osobie. Można je także zatamować za pomocą tego talizmanu.

• Topór - magiczny topór, który lata. Utrzymany może być przez silnego czarodzieja. Może on także zamienić się w dowolne zwierzę, którego jednak nie można kontrolować.

• Totem Huitza - przedstawia czarodzieja pokrytego piórami z kolibra. Posiadanie go przy sobie zapewnia barierę ochronną przed każdym zaklęciem. Potężny artefakt.

• Uzdrowisko Toci - specjalna woda lecznicza o potężnych właściwościach. Jest w stanie uzdrowić każdego z każdej choroby.

• Włócznia Tlahuiza - włócznia, która goni ofiarę, aż ją dopadnie i przebije jej ciało. Można osobę jedynie zranić, a można nawet zabić - zależy od intencji w chwili jej rzucania.

• Zielnik Camaxa - starożytny relikt zawierający wszystkie magiczne rośliny na świecie. Gdy dotknie się jego okładki, automatycznie przyswaja się wiedzę w nim zawartą. Kiedy zaś ma się go przy sobie, na twarzy pojawia się magiczny, zielony tatuaż rosnącego pnącza winnego. Znika ono, gdy odłoży się zielnik na co najmniej metr od siebie.

• Zwierciadełko Ixcuiny - przeglądanie się w nim poprawia urodę. Ponadto posiada się zdolność wężomowy przez jedną godzinę. Zaś patrzenie się przez nie na bazyliszka nie powoduje petryfikacji. Potężny artefakt.

• Żeton Ixtli'ego - płaska, złota moneta. Potarcie jej powoduje szczęście w grach przez jedną godzinę.


Jeśli chcesz dodać swoją propozycję przedmiotu skorzystaj z poniższego kodu:
Kod:

<do>Nazwa przedmiotu:</do> wpisz
<do>Kategoria:</do> powszechny/trudnodostępny/czarnomagiczny/artefakt
<do>Opis:</do> wpisz
Powrót do góry Go down
https://paracass.forumpolish.com

Sponsored content

przedmioty i artefakty Empty
PisanieTemat: Re: przedmioty i artefakty   przedmioty i artefakty Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 

przedmioty i artefakty

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 ::  :: 
Fabuła
 :: 
Spisy
-