IndeksFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Ponury Jose

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

Che Roslavets
Admin
avatar
Uruz
Rok studiów : III
Wiek : 24
Skąd : Buenos Aires
Czystość krwi : 100%
Partner : dzida
Orientacja : Hetero
Zajęcie : zajmuję się hipogryfami
Inne : starosta Uruz, zawodnik Czarnych Chimer
Liczba postów : 367
Penary : 155


PisanieTemat: Ponury Jose   Sob 8 Lis - 23:30



Ponury Jose



Zasady


Ponury Jose to hazardowa gra karciana. Polega ona na tym, aby zdobyć 21 punktów w kartach - ewentualnie mniej, ale nigdy więcej - wtedy zawsze się przegrywa.
Na początku gracze obstawiają daną partię, czyli wykładają pieniądze na stół. Gdy krupier ogłasza, że koniec obstawiania, rozdaje karty. Sobie zostawia jedną odkrytą, widoczną dla każdego kartę oraz jedną zakrytą (w rzeczywistości MG losuje 1 kartę, 2 jest dolosowywana później). Gracze zaś otrzymują dwie karty, które są widoczne dla wszystkich.
W tym momencie gracz widząc swoje dwie karty oraz kartę krupiera musi zadecydować, czy zostaje przy swoich kartach czy też dobiera kolejną.
Gdy zostaje przy swoich kartach, a ma 21 lub mniej punktów, krupier odkrywa swoją wcześniej nieodkrytą kartę i ten, który ma liczbę punktów bardziej zbliżoną do wartości 21, ten wygrywa. Gdy wygranym okazuje się krupier, gracz przegrywa wszystko, co postawił, jeśli zaś wygrywa gracz, dostaje on trzykrotną wartość postawionej gotówki.
Gracz może dobierać dowolną ilość kart, jednakże musi uważać, aby nie przekroczyć 21 punktów, ale najlepiej jak najbardziej się zbliżyć do tej wartości, aby pokonać krupiera.
W momencie, gdy gracz oznajmi, że nie dobiera więcej kart, krupier odkrywa swoją drugą kartę i ten, kto ma 21 punktów lub liczbę najbardziej zbliżoną do tej wartości, wygrywa.
Krupier może dobrać kartę, jeśli suma jego dwóch kart wynosi 16 lub mniej, lecz jeśli 17 lub więcej, nie może on dobierać dodatkowej karty.

Pieniądze są wydawane, jeśli gracz ma 21 punktów, ma bardziej zbliżoną ilość punktów do 21 niż krupier lub gdy krupier przekroczy sumę 21 punktów.
Gdy krupier ma 21 punktów, gracz automatycznie przegrywa - chyba, że sam również ma 21 punktów, wtedy ogłaszany jest remis i gracz zabiera swoje obstawione pieniądze (nie dostaje dodatkowej gotówki).
Gracz przegrywa, jeśli przekroczy 21 punktów, jeśli ma mniej zbliżoną wartość punktową do 21 niż krupier lub jeśli krupier ma 21 punktów, a gracz nie.
Nie szkodzi, jeśli wylosuje się np. dwa asy karo, choć praktycznie one nie istnieją w jednej talii - kolor nie ma w grze żadnego znaczenia.

Wartości punktowe kart



    2 - 2 punkty
    3 - 3 punkty
    4 - 4 punkty
    5 - 5 punktów
    6 - 6 punktów
    7 - 7 punktów
    8 - 8 punktów
    9 - 9 punktów
    10 - 10 punktów
    walet, dama, król - 10 punktów
    as - 11 lub 1 punkt, w zależności od tego, jaka wartość będzie bardziej graczowi potrzebna


Warto również nadmienić, że karty do Ponurego Jose są żywe, gadatliwe i bardzo... marudne. Najczęściej toczą jakieś zażarte kłótnie lub dyskuje ze swym sąsiadem, o ile jest odkryty, choć do zakrytego również potrafią mówić, a nawet się obrazić, gdy zakryta karta nie odpowiada (bo nigdy nie mówi, jeśli jest zakryta)! Czasem także zaczepiają samych grających, a nawet krupiera.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://paracass.forumpolish.com
 

Ponury Jose

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Ponury las
» Las

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 ::  :: 
Fabuła
 :: 
Organizacje
 :: 
Gry
-