Che Roslavets
Rok studiów : III Wiek : 30 Skąd : Buenos Aires Czystość krwi : 100% Partner : dzida Orientacja : Hetero Zajęcie : zajmuję się hipogryfami Inne : starosta Uruz, zawodnik Czarnych Chimer Liczba postów : 367 Penary : 155
| Temat: Loteria Bogów Sob 8 Lis - 23:29 | |
| Loteria BogówZasady Gra polega na tym, aby uzbierać cztery różne karty, oznaczone tym samym numerem. W talii znajdują się następujące zestawy: jedynki: śmierć, diabeł, czaszka, serce dwójki: kaktus, drzewo, sosna, palma trójki: syrena, ryba, żaba, czapla czwórki: bęben, mandolina, wiolonczela, harfa piątki: gwiazda, świat, księżyc, słońce
Im bardziej różnorodne karty, tym lepiej. Przykładowo – najlepiej zebrać wszystkie cztery karty z zestawu jedynek. Gracz na początku otrzymuje trzy karty, które są do wglądu tylko jemu. Osoba, która zaczyna rozgrywkę, może spasować, albo wyznaczyć cenę. Kolejna osoba może spasować, dobić do wyznaczonej ceny, albo ją przebić. Gdy cena zostanie przebita, ci, którzy nie wyłożyli jeszcze pieniędzy, a chcą dalej grać, muszą oddać nową wartość pieniędzy, albo ponownie przebić cenę. Ci, którzy już wcześniej wyłożyli pieniądze, to jest przed przebiciem, muszą dołożyć brakującą sumę (tutaj nie można się już wycofać – dopiero po dodaniu do puli brakującej sumy). Na tym etapie każdy (kto nie spasował) może dowolnie przebijać cenę według uznania, a pozostali gracze muszą dokładać brakującą sumę. Gdy sprawa pieniędzy zostanie uregulowana, każdy z graczy losuje ostatnią kartę, po czym każdy wykłada wszystkie karty na stół i ogłaszany jest zwycięzca, który zabiera całe pieniądze. W przypadku remisu, pula pieniędzy zostaje nietknięta, a gra rozpoczyna się na nowo i dokłada się do nowej puli pieniędzy starą lub dzieli się wygraną na dwie osoby po równo – ustaleń dokonuje się przed grą między sobą i krupierem. Przykładowe układy wylosowanych kart – moc maleje w dół, czyli im wyżej, tym wyższy układ: Odrodzony Huitz – 1,1,1,1 - każda inna Strzała Mixcoy – 1,1,1,2 - każda inna Wiatr Ehecatl’a – 1,1,2,2 - każda inna Zemsta Metzli’ego – 2,3,4,5 (obojętna kolejność losowania) Taniec Macuil’a– 1,2,3,4 (obojętna kolejność losowania) Zioło Camaxa – 1,1,2,3 – każda inna Duch Chalchi – 1,1,1,1 – każda taka sama Żar Nany – 1,1,1,2 – każda taka sama Noc Xolotl’a – 1,1,2,2 – każda taka sama Kwiat Xochi – 1,1,2,3 – każda taka sama Pech Ixtli’ego – nic z powyższych
Należy pamiętać, że im wyższy numer, tym lepiej. Dlatego w przypadku dwójki jedynek i dwójki czwórek wygrywa dwójka czwórek. Wizerunki na kartach są ruchome, zaś po wyłożeniu wszystkich kart na stół, nad nimi pojawia się krótka wizja układu, który się posiada – na przykład w przypadku ułożenia kart w układ Odrodzonego Huitza pojawia się podobizna Huitza odradzająca się z popiołu. Gra kończy się w momencie, gdy wszyscy zawodnicy tak postanowią, lub gdy oznajmi to krupier. Można w każdej chwili przerwać grę. |
|