Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj

Share
 

 Podchody

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość

Che Roslavets
Admin
Che Roslavets
Uruz
Rok studiów : III
Wiek : 30
Skąd : Buenos Aires
Czystość krwi : 100%
Partner : dzida
Orientacja : Hetero
Zajęcie : zajmuję się hipogryfami
Inne : starosta Uruz, zawodnik Czarnych Chimer
Liczba postów : 367
Penary : 155
Podchody N6kVAeq

Podchody Empty
PisanieTemat: Podchody   Podchody Icon_minitimeSob 8 Lis - 23:26



Podchody




Jak to wygląda fabularnie?


Uczestnicy dzielą się na dwie drużyny, gdzie rzucają monetą, by roztrzygnąć, która z nich będzie się chować, a która będzie ich szukać. Po dogadaniu się, drużyna, która ma się schować odchodzi wraz z proporcem, po drodze zostawiając znaki na ziemi/drzewach, które naprowadzą do nich szukających. Szukający czekają 15 minut, po czym próbują dorwać chowającą się grupę i odebrać im proporzec. Oby dwie drużyny mają łuki i kołczany ze strzałami; każdy posiada swój zestaw.
Jeśli drużynie szukającej uda się odnaleźć przeciwną drużynę, dochodzi do starcia między nimi. Każdy strzela do drugiej osoby z łuku, lecz strzały są tylko magicznymi atrapami – nie zrobią nikomu krzywdy. Zaś trafiony nią zaczyna świecić i mrygać oraz odpada z gry. W tym samym czasie szukający próbują odebrać chowającym się proporzec.
Gra kończy się w momencie, gdy szukający zabiorą chowającym się proporzec (wygrywa drużyna szukających), gdy wszyscy członkowie jednej drużyny zostaną trafieni strzałami (wygrywa drużyna, w której zostali nietrafieni zawodnicy – co najmniej jeden) lub gdy drużyna szukających nie znajdzie chowających się w przeciągu dwóch godzin (wygrywa drużyna chowających się).

Mechanika


Należy wybrać po jednym przywódcy na drużynę (w przypadku istniejących drużyn jest to jej kapitan, w przypadku zebrania chętnych osób do gry gracze ustalają przywódcę między sobą), którzy będą rzucać kostkami. Jedną. Ten, który wylosuje większą wartość oczek, to jego drużyna jest drużyną szukającą. W przypadku remisu rzuty należy powtarzać, aż do wyłonienia zwycięzcy.

Drużyna, która jest drużyną „chowającą się”, jest tak jakby uśpiona i czeka na starcie.
Drużyna, która „szuka”, ma za zadanie dotrzeć do drużyny chowającej się. Ma ona dwadzieścia cztery rzuty kostką z puli „runy”. Obojętne jest, kto zacznie i w jakiej kolejności będzie wykonywał rzut, może nawet jedna osoba rzucić kostką kilka razy pod rząd. Nie mogą jednak rzucić więcej niż 24 razy łącznie.
Znaczenie run:
Ansuz, Fehu, Dagaz, Eihwaz, Jeran, Naudhiz, Sowelo – jesteście na rozwidleniu dróg. Musicie pójść albo w lewo, albo w prawo (wybieracie fabularnie kierunek, nie ma on większego znaczenia, czy poszliście dobrze, okaże się przy 24 rzucie).
Berkanan, Perdo, Uruz – zauważyliście, że się cofnęliście do tego samego miejsca. Musicie chyba wybrać inny kierunek.
Isa, Tiwaz – musicie iść prosto.
Ehwaz, Hagal, Ingwaz, Laguz - musicie iść w prawo.
Mannaz, Odala, Thurisaz – musicie iść w lewo.
Algiz, Gebo, Kenaz, Raido, Wunjo – chyba gdzieś pomiędzy krzakami majaczą wam sylwetki przeciwników… rzuć kostką!
1,3,6 – wypuszczasz strzałę w tamtym kierunku i choć nie trafiłeś, wiesz, gdzie masz iść! Za nimi!
2,4,5 – wypuszczasz strzałę w tamtym kierunku i nie dość, że nie trafiasz, to okazuje się, że to tylko jakieś zwierzę… szukajcie dalej.

Drużynie szukającej udaje się dojść do drużyny chowającej się jeśli w ciągu 24 rzutów co najmniej trzy razy wyrzuciła runę Algiz, Gebo, Kenaz, Raido lub Wunjo i przynajmniej dwie próby na ilość oczek były pomyślne.

Jeśli drużyna szukająca nie odnalazła chowającej się, automatycznie przegrywa.

Jeśli drużyna szukająca znajduje chowającą się, rozpoczyna się próba zdobycia proporca:
1. Zaleca się zrobić spis osób z drużyn i przyporządkować je do jakiegoś systemu kostkowego (najprościej oczywiście, kiedy w drużynach jest po 6 osób), względnie ugadać się, kto do kogo zamierza strzelać.
2. Zaczyna osoba z drużyny chowającej się. Rzuca ona dwiema kostkami, gdzie:
pierwsza mówi o ataku – 1,3,6 – strzała leci wprost na przeciwnika; 2,4,5 – pudło – gdy napastnik spudłuje, kostkami rzuca osoba, do której mierzył.
druga mówi o celu ataku. Uwaga! Nawet, jeśli wybrano opcję ugadania się między sobą o celu ataku, należy rzucić dwiema kostkami i ewentualnie drugą zignorować.
3. Osoba, w którą wymierzony jest atak, broni się dwiema kostkami:
pierwsza – czy udało się zrobić unik – 1,3,6 – robisz unik; 2,4,5 – dostajesz strzałą i odpadasz z gry.
Drugą ignorujesz, o ile...
UWAGA! Jeśli ktoś z drużyny szukających wyrzuci dwie takie same wartości oczek – zdobywa proporzec chowających się i tym samym jego drużyna wygrywa!
Jeśli udało ci się zrobić unik, rzucasz dwiema kostkami na atak wg. punktu 2.
Powrót do góry Go down
https://paracass.forumpolish.com
 

Podchody

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 ::  :: 
Fabuła
 :: 
Organizacje
 :: 
Gry
-